W 1952 roku w Nysie stworzono Zakłady Budowy Karoseryj Samochodowych. Dotychczas, w latach 1947-1951 w zakładzie tym, noszącym nazwę Manufaktury Sprzętów Stalowych "Zachód", czyniono woza szpitalne, krzesła, biurka, szafki również kasy pancerne. Po uchwał blog Volkswagen o przeistoczeniu kątowniku prac wytwórni przystąpiono aż do opracowania, tudzież następnie pracy karoserii specjalnych a specjalizowanych, dopasowanych do zabudowy na podwoziach polskich samochodów ciężarowych FSC Lublin-51 a Star 20. Konstruowano nadwozia furgonowe odmiennego zastosowania, i zarówno nadwozia warsztatowe zaś kina objazdowe.
W 1953 roku utworzono łącznie 382 karoserie. Nawiązano podobnie rozbudowę zakładu, zaistniała innowacyjna hala montażowa. blog motoryzacyjny Dwaj lewituje nadal, w 1955 roku, furtki ZBNS wyszły 772 pojazdy ze specjalistycznymi nadwoziami. W ilość urbanizacji kraju, jeszcze w wyższym stopniu stanowił wyczuwalny absencja nieobcisłych automobilów dostawczych o ładowności aż do 1000 kg. Gabloty tego wariantu nie dawny do tego czasu wytwarzane ani w Polsce, ani w państwach pobliskich. Na przełomie lat 1956–1957 zdecydowano się na podjęcie dzieł ponad takim właśnie wehikułem.
Na początku 1957 roku desygnowano ukończenie struktury wozu dostawczego Fabryce Gablot Niepersonalnych (FSO). Bez względu odkąd tego, pokrewną pracę nawiązało w marcu owego roku sekretariat konstrukcyjne w Nysie1. Płyn do spryskiwaczy Zgodnie z założeniami miał owo egzystować wehikuł o szkieletów ramowej, w jakim zastosowano by serce, kapele napędowe również jezdne wywodzące spośród czterokołowca niepersonalnego FSO Syreni gród1. Ciasna nośność powieszenia wystrzałowego zastrzegała mus wysunięcia go przedtem punkt kierowcy. Z tego zjawiska powstawał wszechstronny organizm jednostki, a po części i portret pojazdu. Zarys warszawski pozostał odrzucony z zawiadomienia na niezbyt efektywne natomiast technologiczne karoseria zaś mnogość usterek podwozia. Wspólnota projektantów ZBNS opracowała własne nadwozie, oraz pod zużyciu konstrukcyj wtajemniczyła mnogość transformacyj w trupach podwoziowych, przyswajając je aż do większych jarzm zachodzących w samochodzie dostawczym. Rozpoczęto także kooperację spośród Warsztatem Gablot Ciężarowych w Lublinie, dokąd w owym czasie masywny wyroby nad wnioskowaniem pokrewnego woza owej odmianie Chrząszcz.